The Post

0
525
The Post Meryl Streep Tom Hanks Steven Spielberg
Yönetmen: Steven Spielberg | Senaryo: Liz Hannah, Josh Singer | Oyuncular: Meryl Streep, Tom Hanks, Sarah Paulson | Biyografi, Dram, Tarih | 2017 | ABD | 116 Dk. | IMDb Puanı: 7.4

En İyi Film Oscar Adayı The Post, Pentagon belgelerinin haber yapılması sürecini The Washington Post bakış açısından anlatıyor. Artık hiç bir adaylığı şaşırtmayan, Akademi’nin adını görünce 21. adaylığını verdiği sevgili Meryl Streep’e Tom Hanks eşlik ediyor.

The Post: Trump Amerika’sına Geçmişten Gelen Uyarı

Bu yılın Bridge of Spies‘ı olarak gönül rahatlığıyla adlandırabileceğim The Post, tam bir son dönem Spielberg filmi. Nixon, New York Times’ın Pentagon Belgelerini daha fazla yayınlamasını engelledikten sonra gazete zora giriyor. Rekabeti aşma fırsatı ile iflas riski kefede sunulunca gazete sahibi Kay Graham (Streep) ile editör Ben Bradlee’nin kararı daha da kritikleşiyor. Bu drama bir de gazetecilik haklarının tehlikeye girmesi eklenince buyrun size politik kontenjandan bir Oscar adayı.

Trump başkanlığını Nixon’a benzetme amacıyla yola çıkmış The Post. Yeterince Amerika ideali empoze edememe endişesi ile Streep üzerinden feminist söylemler de yerleştirilmiş. Spielberg, yine abartılı mükemmelliklerin dozunu kaçırıyor. Demokrat Hollywood’un hissettiği korku ve endişe alelacele mutfaktan soframıza geliyor. Dış görüntüsü güzel olsa da bu tam pişmemiş yemek damakta yeterli etkiyi yaratamıyor. Graham’ın hikayesi hatta sadece gazete dünyasında varlığı bile ilgi çekici iken ders niteliğinde bize böyle öğrettiler tiratları, gazeteyi bir kadın yönetemez diyerek mesajını seyircinin gözüne sokan danışmanın varlığı ile sahteleşiyor ve soğutuyor.

Zanaat noktasına ulaşan Steven Spielberg, neredeyse hiç risk almıyor. Güçlü bir senaryoya dahi ihtiyacı yok. Filmi beğenmemek ya da film esnasında sıkılma olasılığımız olmadığı gibi bir kaç yıl sonra sorulduğunda konusunu hatırlayacak çok az insan olacağına da eminim. Dönemin zorluklarını anlatmak için bu kadar beylik yöntemlere başvurmasa, biraz içtenlik görebilsek, karakterlerin çelişkileri bizi biraz inandırsa, artık eskiyen 90’lar sinema dilinden biraz uzaklaşabilse teknik yetkinliği ile gerçekten yılın filmlerini çekebilecek yönetmen, öğretmen olmak uğruna ruhunu yolda bırakmış görünüyor. Vermek istediği bütün mesajların doğruluğu ve zamanlaması bile derinliksiz anlatımını kurtaramıyor.

Meryl Streep The Post

The Post: İdeal Amerikalı Tom Hanks Yine Karşımızda

Meryl Streep de olmasa oyunculuklar açısından da vasatı bir damla aşamayacak filmde kişisel hassasiyetlerinin de etkisini düşünerek oyuncu beklenmedik durumda gücü kendi içinde arayan Graham’ı keyifle canlandırıyor. Akademi’nin yine iltimas geçtiği belli de olsa filmde derinliği sadece efsane oyuncu sağladığı için hakkını vermek gerekli. Streep’e eşlik eden Tom Hanks ise yine bir her şeyi doğru yapan adam rolü ile beni benden aldı. Ben gerçekten “İdeal Amerikalı Hanks” rolüne doydum ama Hollywood’un doymaya niyeti yok sanıyorum ki. Filmde bir başka tanıdık isim Bob Odenkirk. Aslında biraz daha fırsatı olsa belki  bu yılın Mark Rylance performansı çıkabilecek gibi hissettirdi bana ama senaryoda pek malzeme olmayınca Odenkirk elinden geleni yapmakla kalmış gibi. 

The Post tarihten önemli bir olayı politik olarak doğru bir anda anlatıyor. Ağır konusuna rağmen akıp gidiyor, seyircisine nefes alma şansı dahi bırakmıyor. Teknik anlamda tıkır tıkır işleyen bir Spielberg filmi. Günümüz dünyasında ve hatta internete dahi sansür getirilmeye çalışan ülkemizde çok doğru mesajlar veriyor. Bir kadının medya sektöründe ayakta kalışını görmek için dahi izlenebilir ama uzun zamandır Spielberg sinemasında olduğu gibi içerisinde yeni hiç bir şey yok. İzlediğinize pişman olmayacağınız gibi üzerinizdeki etkisi de çok sürmeyecektir. Keşke son dönemin böyle önemli konularında çok daha iyi filmleri konuşabilsek. Yine de en azından konuşabiliyor olmamıza mı şükretmeliyiz, beni biraz düşündürüyor ve endişelendiriyor.

SaveSaveSaveSave

SaveSave

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here