In The Fade – Paramparça

0
251
In The Fade - Paramparça - Diana Kruger 2017 Fatih Akın
Yönetmen: Fatih Akın | Senaryo: Fatih Akın, Hark Bohm | Oyuncular: Diane Kruger, Denis Moschitto, Numan Acar | Dram | 2017 | Almanya | 106 Dk. | IMDb Puanı: 6.7

Avrupa sinemasında adından söz ettiren sayılı Türk yönetmenden biri olan Fatih Akın’ın son filmi In The Fade Cannes’da Diane Kruger‘a En İyi Kadın Oyuncu ödülü getirmişti. Paramparça – In The Fade’in fragmanını izlediğimde olumsuz yorumlara rağmen sadece oyunculuk açısından dahi olsa 2017 için değerlendirilecek filmlere almıştım.

In The Fade: Paramparça Bir Öykü

Hikayeyi üçe bölen film ilk bölümde Katja’nın hayatına giriş yaptıktan sonra Türk eşini ve küçük oğlunu kaybetmesine neden olan bombalamayı anlatıyor. Ailesini kaybeden Katja’nın dramına odaklanan bölümden sonra bombalama olayının detaylarına ve dava aşamasına geçiyor. İkinci bölüm itibariyle bir kayıp hikayesinden neo-nazizm ve Almanya’nın buna nasıl göz yumduğunun eleştirisine dönüşüyor.

In the Fade yetkin bir yönetmenin elinden çıkmış olmanın avantajı ile pek çok dramatik sahneyi başarıyla götürüyor. Kendisini izletiyor ve eleştirilerine hak verdiriyor. Buraya kadar tamam. Peki bu filmi düzgün bir dizi bölümünden Cannes’a götüren bir şey var mı derseniz çok cevap bulamam. İzlerken rahatsız eden o kadar fazla tutarsızlık ve zorlama sahne var ki  amatör ligde oynaması gerekirken bir yıldız oyuncusu var diye üst ligde oynamasına şans verilmiş gibi hissettiriyor. Önemli bir mesajı anlatmaya çalışan Akın’ın bunca ucuz numaraya ihtiyacı var mıydı diye düşünmeden edemiyorum. Katja’nın banyo sahnesi filmin kanına enjekte edilmiş alerjen gibi reaksiyon yarattı bende.

In The Fade - Paramparça Fatik Akın Film 2017

In the Fade: Oscar’lık Anlar Bir Karakteri Anlatmaya Yetmeyince

Filmi sırtlayan Diana Kruger‘in Cannes’dan ödülle dönmesini sağlayan performansı  kesinlikle ama onda da pürüzsüz bir karakter hissedemiyor insan. En dramatik anları etkileyici şekilde götürüp karakterin genel bütünlüğü konusunda sınıfta kalıyor. Ödüllük anları olsa da genele bakıldığında içime sinmeyen bir Katja görüyorum karşımda. Filmin sonunda dönüştüğü Atomic Blonde de doğal olarak bende karşılık bulamıyor. İster istemez karşılaştırdığım Juilette Binoche’un -ki Kruger’e ya da herhangi bir aktrise haksızlık bu, biliyorum- Three Colors: Blue‘daki insanı içine çeken depresyonu yanında Kruger’in bir kaç parlak anı karakterle tam empati kurmamda yeterli olmuyor. İkinci kısımda sanığın babasının mahkeme anı, oğlunu ve eşini kaybetmiş anneden daha çok etkiliyor beni, bu da aslında tüm cevabı veriyor. Ödül sezonunda konuşmayalım Kruger’ı lütfen.

İzlenirlik açısında problemi olmayan, görsel ve renk kullanımı açısından temiz, sürükleyici bir dram filmi In The Fade. Kötü bir film değil belki ama o kadar melodrama kaçıyor ve anlam veremediğim hikaye dönüşleri ile beni yakalayamıyor ki, izleme listenize alın diyemiyorum. Ucuz numaralara pek katlanamadığım bir senede olduğumuz için de düşündükçe uzaklaşıyorum filmden. İzlerseniz de izlemezseniz de çok bir şey kaybetmezsiniz diyip kararı size bırakıyorum.

SaveSave

SaveSave

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here